Totalt antall sidevisninger

tirsdag 29. oktober 2013

OG SÅ KOM STORMEN.

 
 
Den raste først over Uk og Danmark og gjorde store skader.
I går kveld natt feide stormen innover den var tøff ingen mild storm som kom.


 
Man føler seg ganske hjelpe løs med sånne krefter.

 
Vi hadde takk og lov forbrett oss på dette så hestene var satt sammen inne så de kunne ha selskap og trøst i verandre og så fikk man krysse fingrer og håpe på at stall taket holt.
Ting var ryddet vekk og bind ned det man kunne.
Det ble kaos som man hadde forventet med et sånne krefter.
Jeg hadde forventet det skulle blåse men ikke så mye som det gjorde.
Man kunne kjenne vinduene kom innover og jeg var sikker på at ruta skulle gå men den holt men nå skall den byttet siden tror ikke den holden en gang til.
Det gikk bra med hester og stall men min ene heste hage er ubrukelig siden alle store trær som stå på nabo tomten ble blåst inn i den haven så den må ryddes før man kan bruke den og trærne er så store så man må ha hjelp av bonden.
Taket på huset fikk seg en smell så det må repareres og stall taket må repareres.
Mange hadde sine hester ute og mange har flere hester enn bokser så de har ikke noe valg, men glad jeg fikk inn mine ellers hadde jeg hatt skade siden alt fløy mellom lufta og store trær ble løftet og slengt.
Det var de som hadde det verre stall tak fløy av, stall raser å drepe hesten, hus tak går rett og slett av og vegger raser.
Ikke noe kult og være i midten av dette.
Strømmen var borte i 4 timer så det var jeg overasket over hvor for den kom på igjen siden det er enda mennesker uten strøm.
Så mitt i det hele var vi heldig så slapp med dette når man tenker på andre som sitter verre til.
Men en ting skall svenskene ha de er utrolig flinke og bry seg om värandre og støtte opp :)
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar