Totalt antall sidevisninger

torsdag 21. november 2013

HADDE HELT GLEMT :)


 
Hadde glømt eller kanskje for mye å gjøre.
Helgen som var den 17. november var jeg på trening på Backom med Snowi.
(Bildene er uklare for kamera klikka litt)
For en vellykket trening og for en utrolig behagelig og flink trener J og veldig nøye med at man skall ri med en lett og ledig hånd J
Snowi er en veldig spesiell hest han er en sånn som man skulle tro var i puberteten viss man ikke viste bedre når han blir spurt om noe sier han alltid NEI nesten før du ber om det har Snowi tenkt et NEI glem det J så fikk vi lære at vi later som det nei hører vi ikke vi bare ber om det og da ser du da forandret hesten på flisa da ble det et kanskje og så ja da får jeg gjøre sånn da J
Jeg var super fornøyd og Snowi gikk så bra på slutten av treningen han var til og med lykkelig J
Trener satt opp og red han litt og på slutten var det som og ri Snowi på to sytråder han var mjuk og svarte så mykt med munnen han stoppa på setet og rygga som han aldri har gjort noe annet.
Snowi fikk vile en dag etter dette og når jeg siden har sittet opp på han er han mye forover, myk som smør og enda er det som man holder i to sytråder med tøylene.
I dag da jeg red han så var det ingen nei på Snowi han var lykkelig positiv og gjør hva jeg ønsker han kan til og med flytte bakparten 2 eller flere skritt etter som jeg legger til min sjenkel veldig alert er han så at han tok inn treningen og at han  husker er det ikke i tvil om.
Men Snowi syntes om treneren han var rolig, bestemt, positiv og snill mot hesten og var nøye med og rose Snowi når det var rett noe man skall huske og gjøre så hesten vet det var bra.
Det er gull vert med sånne trenere som bygger opp hestens selvtillit og gjør alt positivt J
Den 30  tevler Snowi og Eldfari og i begynnelsen av desember blir det kurs J her er det ingen vinter vile J
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar