Totalt antall sidevisninger

søndag 29. juli 2012

KOM PÅ EN HISTORIE.




Mens jeg sitter her og hengerJ for en gang skyld kom jeg på en utrolig morsom historie jeg opplevde for noen år siden.

Det var rett etter at jeg hadde kjøpt Eldfari og Snowi og det kom en dame hitt for og lever min bomlöse sadel jeg hadde kjøpt hos henne hun er norsk men bor i Sverige.

Hun titter på mine 2 islendinger fra kjøkken vinduet og sier du den dere Snowi er en av de gamle dags islandshestene en sånn som man før brukte til og dra lass og så?????? Hmmm tenkte jeg så sier hun så han der blir det ikke mye ut av siden han har en kropp som en av de gamle???? Hmmm tenker jeg hva snakker dama om egentlig.

Og de gamle is kunne ikke töte sier hun så han der kommer bare til og ha 3 gangarter skritt trav og galopp. Hmmmm???????
 

Ja ha snowi ble rid inn og tölten kom på plass han vokste og han vokste stor og viser seg og være en kjempe sjarmørJ  tiden går og han ligger i trening legger seg ut i kroppen og jobber på som han skall aldri noen problemer.

Det viser seg at dama hadde litt problemer med sin uttaleser siden hun viste svært lite og islandshester der ser man hvor lite hun kunne når jeg kommer på trening og trener sier du har en SM hest her, ja det har jeg vist i hele treningsperioden at Snowi er en utrolig flott hest.

Når det gjelder EldfariJ)) så var hennes uttalelse at han der har vært med på mye og er nervøs og hun titter på han med litt sånn nedlatende blikkJ  Jo vist var det kritikk i hennes blikk på han som man kan ri uten hodelag og styre bare med setet stoppe på stemmen og elsker alle mennesker og dyr og en hest med en humor så man kan le så tårene triller mange ganger.


Som prikken over i sier hun at han der Edlfari kommer du aldri til og ri til og lære og tölte uten noen andre gjør det hmmm. (Jo vist klarte jeg det) Eldfari har flotte bevegelser med takt fast tølt og han er i rett form i alle gangarter, men nå er han ikke bare ridd på landeveien da ha ha



Ja vist var dama ute og rodde i sin båt og hadde ingen ide om hva hun snakket om håper hun har fått på motoren nå så hun har litt peiling på hva hun utaler seg om ha ha.

Ser hun titter inn her på bloggen ofte og jeg håper hun ser Snowi, Eldfari og husker sin uttalelse må være flautJ))))) hennes ønske burde være noen god islandsbokJ
Islandshästar : skötsel, hälsa, gångart (inbunden)
skötsel, hälsa, gångarter







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar