Totalt antall sidevisninger

fredag 8. mai 2015

Demantur og inn/til ridning.


Demantur frà förgruhlid.
U: Birta fra vatnsleysu
E: Smari från askagården.

Da er Demantur rid inn og man forsetter litt rolig med tilridningen.
Enda ung men en utrolig trygg og søt hest :)
Jeg har jobba mye fra bakken med gå  fram, stopp, rygge gå  til siden og longering.
Når jeg har trena Snowi så  har han løpt ved siden av både i tølt, trav, og galopp.
Han tokk alt med knusende ro tilvending av sadel, bittet berøring av pisken hengt på og satte opp.
Han har flotte  store mjuke  bevegelser og  går fram med mye vilje.
Viktig er det at de fra første stund tenker forover og noe han virkelig gjør .
Når jeg kom til og sitte opp først med line så fikk jeg hjelp siden en får holde i  linen mens den andre rider :) Takk til hjelpsomme og snille Sanna :)
Han kommer til og bli  en helt utrolig  flott tevlings hest .
Og for dem som prater og er nysgjerrig så  har ikke Demantur vært levert til noe trenings stall.
Demantur viser at han er fornuftig lærer fort, har både en start knapp og en stopp knapp og lett for alle gangarter uten noe problem og han  avvakter sitasjoner før han reagerer.
Han rides nå en stund forover så får han en liten vile så  han kan fordøye det han har lært.
Viktig i mine øyner så man ikke rir i hjel hesten han skal holde i  mange år forover :)






Sanna Rider :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar